fredag den 15. marts 2013

Android HDMI dongle - mk809II modtaget

Min titel Jeg modtog i mandags den MK809II android dongle, samt Measy rc12 AirMouse jeg havde bestilt.

Mk809II'eren er en Android HDMI dongle der fungerer som en android tablet. Det vil sige at man kan lave et almindeligt tv om til et smart tv.
Donglen kan både forbindes til ens netværksharddisk og afspille de film og serier man evt. har liggende der. Den kan forbindes til ens SlingBox, samt afspille film og serier fra f.eks. dr.dk eller Netflix, via Android Netflix applikation.

Det er både muligt at sætte AirMouse, almindeligt mus og tastatur eller Bluetooth mus og tastatur til hdmi donglen.

Rc12 er en airmouse med fuldt engelsk tastatur, samt trackpad. Rc12 benytter 2,4Ghz frekvensen, og der følger en usb 2.0 reciever med til den.


Indtil nu er jeg super godt tilfreds med både min AirMouse og med hdmi donglen. Jeg kan både afspille flash videoer og html5 videoer fra nettet uden problemer, og jeg har heller ikke problemer med at tilgå min Slingbox.

Indtil videre bliver den primært brugt til at se The Daily Show via nettet (Flash video) samt tilgå Dr.dk's net bibliotek af programmer.
Min gamle SlingBox Pro virker desværre kun med den gamle SlingPlayer app, som er lavet til telefoner, så den er ikke super brugbar. Derfor har jeg købt en SlingBox 350 som virker med den nye SlingPlayer til tablets.

Her er en lille video af da jeg modtager min MK809II + Rc12 via FedEx.




9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Interessant artikel. Ved du hvor man kan købe de mk809'ere henne? gerne en dansk webshop, hvis du kender en?

Mathias Kristensen sagde ...

Jeg købte et par stykker, for at spare på fragten, du kan godt købe en af dem. Derudover har jeg kun set dem på Ebay.
Dem jeg købte var inkl. rc12 airmouse.
Mine blev desværre taget i tolden, så prisen landede på 700 kr. for mk809II'eren og airmousen.

Den jeg har virker ganske udemærket, den afspiller alt, dog er Flash ikke så flydende som man kunne ønske sig, men Netflix, afspilning fra NAS og Slingbox er helt flydende.

Mathias Kristensen sagde ...

Det var billigt, nu kan jeg godt ærgre mig lidt over at jeg ikke fandt den! :)

Ja jeg er super glad for den, jeg bruger den mere end jeg regnede med at gøre.

html5 indlejrede videoer kører helt glat, bl.a. dr.dk's video on demand tjeneste.

Slingplayer fungerer glimrende.

så jeg er super tilfreds.

- Hvis du ikke har Blue Tooth mus/tastatur ville jeg investerer i en AirMouse hvis jeg var dig. De kan drille lidt til tider, men overordnet set er jeg glad for min rc12.

Som du kan se på mit nye indlæg har jeg lige modtaget en rc11 også, men den har jeg ikke haft mulighed for at prøve, endnu.

Der kommer et indlæg om dem sidst i næste uge.

HI sagde ...

Jeg har også købt en mk809ii men alt hakker ligefra dr.dk, netflix til afspilning fra harddisk. Jeg har endda købt så jeg direkte kan tilslutte ethernet til men det hjælper ikke. Hvad kan jeg gøre for at det bliver bedre??

Mathias Kristensen sagde ...

Umiddelbart lyder til til at der kan være to ting galt.
Egen har du fået en defekt enhed fra producenten. - hvis du har købt den i Danmark ville jeg returnere den.

Alternativt kan du være uheldig med den rom der er på enheden. Du kan evt. Prøve at flaske en ny rom til enheden. Du kan finde mk809ii custom roms på: http://freaktab,com

Hvis problemet ikke forsvinder ved at installere en ny rom er det formentligt hardwaren i din enhed der er problemet.

Hvis det er hardwaren der er problemet og du skal ud at løbe en ny Stick kan du evt. Vente en uges tid, og læse mine anmeldelser af de nye quad-core modeller mk908 og ugoos2, som jeg er ved at teste pt.

Mathias Kristensen sagde ...

Hvor hurtig siger speedtest appen i øvrigt din download/upload hastighed er?

HI sagde ...

TAk for svar.

Speedtest siger omkring 8-9 har kun en 10 mbit forbindelse men netflix kører uden problemer på min computer.
Jeg har købt den hos mini-pc.dk men vil prøve at at installere en ny rom og så se hvad de sker.

HI sagde ...

Det kunne også være jeg skulle sende den tilbage. Det kan jeg sikkert ikke gøre hvis jeg først har været inde og pille ved den.

Mathias Kristensen sagde ...

Hvad blev resultatet? Fik du en ny mk809ii?