mandag den 27. oktober 2014

LG G3 - Quick Circle Cover



Jeg modtog i starten af september blandt andet et sort Quick Circle cover til min LG G3, som jeg regelmæssigt har brugt som cover sidenhen.
I forbindelse med modtagelsen af coveret lavede jeg en video, hvor jeg pakker coveret ud, og demonstrerer hvordan det fungerer, samt  fortæller om dets funktioner:


Quick circle cover - en forbedring af  LG G2's Quick Window Cover på alle måder

Quick circle coveret ligner en hel del LG G2's Quick Window cover, dog har LG været utroligt gode til at lytte til os brugeres kritikpunkter af LG G2's Quick Window cover.

Først og fremmest var der en del brugere der klagede over at Quick Window covers metalramme ridsede deres skærm, det gjorde mit Quick Window cover dog heldigvis ikke. Grundet denne kritik har LG således valgt  at skifte metalrammen ud med en gennemsigtig plastik ramme, som ovenikøbet har en flot animation af to hvide streger der danner en cirkel man lukker coveret over telefonen.


Dernæst brokkede jeg mig over at coveret tilføjede ekstra brede, og vægt til LG G2, hvilket fik telefonen til at føles større og tungere end den reelt var. Det sammenholdt med at jeg er venstrehåndet, og derfor ikke kunne flippe coveret særligt let, da jeg holder telefonen i venstre hånd, gjorde at Quick Window coveret kun var på min G2 om sommeren, når det var shorts vejr, så telefon og nøgler blev tvunget ned i samme lomme.

Retningen man skal flippe coveret har ikke ændret sig siden Quick Window cover. Det har den ekstra vægt og tykkelse til gengæld.
I stedet for at montere Quick Window coveret udenpå G3 udskifter man i stedet G3's bagcover med Quick Circle coveret. Dermed bliver G3 kun en anelse tykkere, og tungere, med Quick Circle coveret.





Trådløs opladning
G3 har indbygget trådløs opladning, der understøttet Qi standarden. Det bibeholder man heldigvis med Quick Circle coveret monteret på telefonen. Således har coveret en indbygget coil, der gør at man kan lade sin telefon. Her skal det nævnes at jeg ikke har kunne få uoriginale trådløse opladere fra Kina til at oplade G3, mens LG's WCD-100 fungerer framragende. Personligt har jeg en ved natbordet til at lade telefonen om natten, mens jeg overvejer at købe en til at have stående ved pc'n. Heldigvis holder G3 en hel dag, med mit forbrug, så jeg har ikke fundet det nødvendigt, endnu.



Quick Circle cover - Programmer og indstillingsmuligheder
I forhold til G2's Quick Window cover er der også sket fremskridt på applikationsfronten. Således kunne man se om man havde fået beskeder med G2, høre musik, se uret, og besvare opkald.
Med Quick Circle cover er det nu muligt, foruden at gøre de samme ting som med G2, at læse ulæste beskeder med coveret lukket. Betjene hovedkameraet på bagsiden, samt se hvor mange skridt man har gået, via LG Health applikationen.
Jeg oplevede med Quick Window cover at jeg engang imellem kom til at tænde for musik applikationen ved et uheld. heldigvis kan man nu også selv vælge hvilke applikationer der skal kunne bruges med Quick Circle coveret.




Overordnet
Samlet set er Quick Circle cover en markant forbedring i forhold til Quick Window cover. Hvis coveret skulle være perfekt, skulle det være muligt at købe en udgave til venstrehåndede. Når det er sagt har jeg brugt coveret rigtigt meget, specielt i sommer perioden, hvor jeg ofte har shorts på med en lomme. Det er virkeligt lækkert at have det meste af skærmen beskyttet, samtidig med at man kan læse indkomne sms'er, se hvad klokken er, og tage telefonen, uden at skulle åbne for coveret.
Jeg kunne dog godt tænke mig at en bedre integration med 3. parts applikationer, så man f.eks. kan læse indkomne mails - eller at LG lavede deres egen app, så man kunne opsætte sin email med deres app, så man kunne gøre det samme.

Quick Circle coveret gør ikke telefonen tykkere og tungere på samme måde som jeg følge Quick Window coveret gør på G2. Derudover bibeholder man muligheden for trådløs opladning, hvilket jeg er storforbruger af.

Samlet set kan jeg varmt anbefale et Quick Circle cover, specielt hvis du er højrehåndet!

Pt. er den billigste pris jeg har fundet 181 kr. ifølge edbpriser, hvilket jeg synes er pengene værd. - Jeg har tidligere forsøgt mig med et uoriginalt Quick Window Cover til LG G2, hvilket bestemt ikke var en succes (2 min 45 sek. og frem)

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Er det cover, du linker til ikke bare det alm cover uden trådløs opladning? Og skifter man også bagcover ved den løsning (uden trådløs funktion)?