torsdag den 21. marts 2013

MK808 android hdmi dongle + rc11 Airmouse modtaget


Samtidigt med at jeg bestilte den mk809II samt rc12 Airmouse jeg modtog i sidste uge bestilte jeg også en MK808 samt rc11 Airmouse.

Den primære grund til at jeg gjorde det, er at der er forskellige wifi chips i de to dongle's samt MK808 ikke har Bluetooth. MK808'eren er dog billigere end MK809II'eren, da det er en ældre model, uden bluetooth.

Jeg kan dog sagtens leve uden Bluetooth, da Airmouse + remote control apps gør at jeg ikke finder det nødvendigt at tilslutte BT udstyr. (Det kan dog være en fordel at tilslutte BT tastatur og mus, hvis man gerne vil have tilsluttet mere end en hdd til ens dongle)

Derudover er der jo forskellige Wifi chips i de to dongle's og mens nogle har haft problemer med den ene og ikke den anden, har det for andre forholdt sig modsat, så jeg bestilte begge. Heldigvis kører min MK809II optimalt, så jeg har umiddelbart kun tænkt mig at teste MK808'eren her på bloggen, samt lave en lille video gennemgang af begge modeller, hvor jeg sammenligner. For derefter at sælge min MK808'er, sammen med den Airmouse jeg mindst bryder mig om.

Herunder kan du se en hurtig unboxing video af MK 808'eren, samt rc11.


http://www.youtube.com/watch?v=nUg5GWo5v_Q




hoved specifikationerne for MK808 er:
Dual-core Rockchip 3066, 1,6Ghz arm a9 cpu.
1gb DDR3 ram.
8Gb hukommelse.
Android 4,1,1

1 usb 2.0 udgang
1 mini usb udgang (Strøm)
1 mini usb OTG udgang.
mini hdmi udgang.

der medfølger, hdmi stik, mini usb strøm stik, mini usb otg kabel, strøm adapter.

Ingen kommentarer: