fredag den 13. december 2013

kamera sammenligning Nexus 5, G2 og EOS 1100D

Som jeg tidligere har nævnt har jeg ikke kompetencer til at udtale mig om telefonernes kamera. Jeg har derfor, ligesom tidligere, lavet en kamera sammenligning mellem et par telefoner samt mit Canon EOS 1100D spejlrefleks kamera som reference kamera. Jeg har denne gang valgt ikke at tage billeder med mit kompakt kamera, da forskellen mellem mit Canon Ixus 80 er ved at være så lille at jeg ikke synes det giver mening at tage det med, heller ikke ved natfotos.

Jeg har foruden Nexus 5 valgt at tage billeder med LG G2 som i kan sammenligne Nexus 5s billeder med. Jeg har bevidst ventet et par dage med at tage billederne til min Nexus 5 blev opdateret til Android 4.4.2 da det har medført nogle ændringer i kamera applikationen, bl.a. hurtigere autofokus. Billederne er altså taget med den nyeste software i Nexus 5.

Jeg har haft svært ved at nå at tage billeder inden solen gik ned, samt der har generelt været ret dårligt vejr, jeg har dog forsøgt at tage billederne under forskellige lysforhold, og har også taget et enkelt billede i modlys, så i har lidt at sammenligne med.

Alle billederne er taget med fuld auto funktion, uden brug af blitz eller zoom.

I skal som altid trykke på billedet for at få det i stor størrelse. 

- Jeg opdaterer denne blog entry med en nat billede ved lejlighed.


Billede 1

Nexus 5
EOS 1100D
G2















Billede 2


EOS 1100D

Nexus 5

G2


Billede 3


G2

Nexus 5
EOS 1100D

Billede 4

G2
Nexus 5
EOS 1100D














Billede 5


G2
EOS 1100D
Nexus 5

Billede 6

EOS 1100D
G2
Nexus 5




Ingen kommentarer: