onsdag den 16. april 2014

LG G Flex Cover sammenligning

Jeg har set på to spændende covers til LG G Flex, et relativt billigt S-Line Cover, med kickstand og LG’s eget Vest Case Cover. – Udover de to covers synes jeg også Quick Window Case til LG G Flex er spændende, der er dog så mange ligheder mellem det, og Quick Window Cover til G2 at jeg ikke har valgt at tage det med her. I kan dog læse min tidligere test af Quick Window case til G2 her.



S-Line cover med kickstand
S-Line coveret med kick stand er en del af den populære og billige serie af S-line etuier, man kan købe via Ebay. Etuierne er lavet af blød plast med forskellige farver, i mit tilfælde blåt og gråt/semi-gennemsigtigt.

I Modsætning til de normale S-Line etuier er coveren ikke fuldstændigt bøjeligt, da støttebenet er lavet i hård plastik, det bevirker at man tydeligt kan mærke når man benytter coveret, da man både kan mærke den ekstra bule i hånden, samt når telefonen ligger i bukselommen.  Det er dog ikke den ekstra lille bule støttebenet forsager jeg ligger mest mærke til når jeg benytter coveret, men derimod den nubrede plastik der er i siden af coveret. Denne overflade synes jeg er markant dårligere at holde ved end selve telefonen. For personer der synes telefonen er for glat, kan det dog være en bedre overflade end selve telefonen.

Coveret gør at telefonen bliver en millimeters penge større på alle leder og kanter, hvilket lyder af lidt, men eftersom telefonen er så stor i forvejen, gør det, for mig, en stor forskel. Samtidig tilføjer coveret også ** gram til telefonens vægt, hvilket faktisk også gør en forskel for hvordan telefonen opleves.

Coverets største fordel er da også dets kickstand, der kan være meget anvendeligt i nogle situationer. Støttebenet gør det muligt at se tv på farten, f.eks. på kortere togture. Man kan koble en Bluetooth mus og et BT Keyboard til telefonen, og benytte den som en lille bærbar til at svare på mails. G Flex’ understøttelse af SlimPort gør det muligt at tilslutte G Flex til et TV eller en monitor, så man kan benytte G Flex som en reel alt i en enhed, og dermed undvære andre enheder.

-        Personligt synes jeg dog ikke tiden er moden nok til at undvære tablets, bærbare osv. Men G Flex, inkl. S-Line coveret viser hvor langt vi er ved at være på målet om konvergens mellem de forskellige enheder.



LG G Flex Vest case.

Vest case er et unikt cover, jeg har ikke set et cover udformet som Vest case tidligere. 















Vest vase beskytter toppen, bunden og hjørnerne af telefonen, med hårdt plastik, formet efter telefonen, samt en smal stribe af stof, der beskytter det midterste af bagsiden af telefonen.
Bunden, toppen og hjørnerne er altså relativt godt beskyttet, hvilket jeg synes er vigtigt, da det ofte er hjørnerne af telefonen der er mest udsat ved tab af telefonen. Samtidig med beskytter den mod lommeridser på bagsiden af telefonen, ved det bløde plast materiale der er brugt her. Plastikken der beskytter telefonen på bagsiden, gør at resten af telefonen bliver hævet lidt op i luften, og dermed kommer der færre ridser på den ikke beskyttede del af telefonen, når man ligger den fra sig.

Fordelen ved denne konstruktion er at coveret er let, samtidig med at telefonens bredde ikke bliver forøget, hvilket er væsentligt, når telefonen i sig selv er så relativt bred. Mens jeg synes G Flex blev væsentligt sværere at bruge med en hånd ved brug af S-line coveret, havde jeg ikke samme problem ved brug af Vest case etuiet.

Personligt bruger jeg Vest Case etuiet til hverdag, mens jeg smider S-Line coveret på, når jeg ved jeg skal på en togtur, der er så kort at jeg ikke gider til at fragte en bærbar eller tablet med, men så lang at jeg gerne vil se tv, eller besvare mails undervejs.

Priser:
S-Line Cover med kickstand: ~60 kr. Inkl fragt.
LG G Flex Vest case: ~200-400 kr. Inkl. Fragt. (200 kr. fra Korea, op til 400 kr. på de hjemmesider der parallelimporterer etuiet og sælger det på det danske marked.

Video sammenligning af etuierne:


Ingen kommentarer: