torsdag den 14. marts 2013

Forslag til forbedringer.


Jeg er nu så småt ved at være færdig med de tests jeg har tænkt mig at lave med Padfone 2. Jeg mangler at uploade en kort video, optaget med Padfone 2, så i kan se hvordan den optager video, samt skrive denne lille update.

Jeg vil dog meget gerne teste andre ting - Så hvis der er noget  i gerne vil vide om Padfone 2, er det bare skrive!


Der er et par ting jeg gerne så Asus gøre i en af de næste updates de kommer med til Padfone/Padfone Station.

Det er ret små ting, som man godt kan få programmer som F.eks. Tasker til, men det ville være bedre, hvis det var muligt fra start.

Lysstyrken i skærmen: Som nævnt i en af mine tidligere updates er der stor forskel på lysstyrken i telefonens skærm og Pad'ens skærm, uanset lysstyrkeniveauet man har sat skærmen til at være. Det vil sige at når telefonen er på automatisk lysstyrke og er skruet helt ned kan man sagtens se skærmen, og bruge den. Men når man så skifter til tablet delen, og der er meget lyst, vil jeg ofte gerne have mere baggrundsbelysning. Derfor ændre jeg skærm indstillingerne, og skruer op for baggrunds lyset. Desværre er lys-indstillingerne de samme når jeg frakobler telefonen fra Padfone Station, hvor jeg gerne vil have muligheden for at telefonen er på automatisk lysstyrke, og Padfone Station er på manuel lysstyrke.

Forskellige tastaturer: 
På samme måde kan jeg fra tid til anden godt lide at bruge forskellige tastaturer, både på telefonen og tabletten, desværre er det ikke mulighed for at have forskellige tastaturer på tablet og telefon delen, uden tredjeparts programmer.

Batteriet: 
Batteri tiden er desværre ikke så god som jeg oplevede i starten. Med en dags heavy-user brug er det muligt at køre både pad og telefon helt tør for strøm, uagtet om pad'en er sat til at foretrække at telefonen konstant er ladet op, eller om den er i intelligent funktionen.
- Det er dog fordi alle mine konti's er på push funktion, og automatisk synkroniserings mode, samtidigt med at jeg bruger både mobil og tablet meget, her i test perioden, uden at tænke på om skærmen er skruet helt op, etc. Jeg mener dog man burde kunne presse mere end en dag ud af komboen.
Det skal siges at jeg har tre mail klienter, og div. sociale medier til hele tiden at synkroniserer, hvilket selvfølgeligt både kan ses på batteri og data forbruget.

- Jeg har tænkt mig at blive ved med at rode med div. strømindstillinger de kommende dage, og måske gendanne telefonen til fabriksindstillinger, for at se om det har en mærkbar indvirkning på strømforbruget.


Spørgsmål er meget velkomne. Jeg er som sagt ved at være færdige med div. tests af telefonen, så hvis der er nogle former for spørgsmål er de meget velkomne.

Ingen kommentarer: