torsdag den 14. marts 2013

man ved ikke hvad man har før man mister det...


Man hører fra tid til anden folk sige "Man ved ikke hvad man har før man mister det".
Nu har jeg ikke mistet min Padfone 2, men der er alligevel et par ting jeg først har bidt ekstra meget mærke i, efter jeg har modtaget en LG Optimus G.

Asus Har valgt at Padfone 2 har en tilbage knap, menu knap samt recent apps/multi tasking knap under skærmen. Knapperne faldt mig så naturligt da jeg modtog telefonen at jeg ikke tænkte over hvor skønt det var at bruge tasterne. Multi tasking går hurtigt og gnidningsfrit, og jeg f
ler aldrig at der mangler den menu knap der på andre enheder erstatter multi tasking knappen. Efter jeg har brugt min LG Optimus G lægger jeg virkeligt mærke til hvor genial multi tasking knappen er. Det er virkeligt dejligt hurtigt at kunne skifte mellem de seneste apps, når man har gang i flere applikationer af gangen, mail, internet, lommeregner etc. Samtidig med at man hurtigt kan tage et screen shot, ved at holde knappen ned, hvilket jeg har brugt meget i testforløbet.

- Det er en lille ting, men det er værd at huske på, når man står og skal vælge telefon!

Skærmen i Padfone 2 har jeg rost gentagne gange, men jeg bliver simpelthen nødt til at fremhæve den igen! Skærmen i Optimus G er en hæderlig skærm, og bestemt en topmodel værdig, men den er bare ikke ligeså flot som Padfone 2's skærm. Padfone's IGZO display har super god farvegengivelse og er let at se, selv når baggrundslyset er helt skruet ned.
Hvis et godt display er et must for en, når man vælger telefon, skal man helt klar kigge på Padfone 2!
- skærmen er en 720p skærm, og selvom der er 1080p skærme på vej, vil jeg umiddelbart foretrække Padfone 2's super farvegengivelse fremfor flere pixels. - Ved en 10,1" tablet skærm er det relevant om skærmen er 720p eller 1080p, men for mig personligt er en 312 ppi igzo skærm det foretrukne valg i øjeblikket (Jeg har dog heller ikke set Xperia Z eller HTC One live endnu, men jeg tvivler på de er bedre end Padfone 2's skærm, som jeg synes i særklasse er den bedste skærm på markedet pt.)

Tablet delen af Padfone 2 negligere jeg en del her på bloggen, men det er bestemt ikke fordi jeg ikke bruger tablet delen, jeg bruger den faktisk hver dag, når jeg er hjemme og skal tjekke diverse ting på nettet.
Det er en super god tablet, skærmen er desværre ikke så skarp eller lysstærk som jeg gerne vil have, men det er dog på linie med f.eks. Asus tf300t.

Jeg mangler dog tf300t's dock, da jeg simpelthen synes det er for besværlig og langsommeligt at skrive længere ting på tabletten. Det er et generelt problem for tablets, hvilket også er grunden til jeg er glad for Asus' transformer serie.

- Hvis Padfone 2 kom med en tablet dock, man kunne købe separat, ville Padfone 2 være den perfekte hybrid for mig. Nu er det istedet en virkelig lækker telefon, med en brugbar tablet til, men det er ikke den alt i en maskine konceptet har mulighed for at blive!

- Jeg ser virkeligt frem til enten en keyboard dock, eller Padfone 3, som kan gøre Padfone oplevelsen perfekt.

Ingen kommentarer: