onsdag den 9. oktober 2013

LG G2 flere indtryk.

Jeg har nu haft min G2 i en lille uge, og min umiddelbare begejstring for telefonen er bestemt ikke blevet mindre! Der er et par ting jeg ikke fik nævnt i første del af min anmeldelse af telefonen der bliver nævnt her, og så er der et par ting jeg har fået feedback på i løbet af ugen. Først og fremmest har jeg fået feedback på,

Samtalekvaliteten. 

Jeg har lagt meget mærke til om samtalekvaliteten har været i orden igennem den tid jeg har testet telefoner. Jeg var positivt overrasket over Padfone 2, med gode højtalere, og en god antenne hvor folk generelt gik godt igennem. Generelt modtog andre også mig godt, desværre var der lidt udfald hist og her, når folk skulle høre hvad jeg sagde. Optimus G's samtale kvalitet var jeg ikke ligeså tilfreds med. Min primære kritik af Optimus G er at der ikke bliver udsendt kunstigt støj af telefonen, hvilket umiddelbart burde være positivt, men når man ringer til folk der skal tjekke noget på deres pc, kan man blive i tvivl om de har lagt på fra tid til anden. Desuden brokkede et par stykker sig over, at det var som om mikrofonen blev tændt for sent, når de tog telefonen, så de ikke fik de første par ord jeg sagde med. 

Anderledes forholder det sig med G2. Jeg har indtil nu ikke oplevet at jeg troede at folk havde lagt på, når de ikke havde, omvendt er telefonen stadigt dejligt stille når man snakker i den, uden for meget kunstig støj i højtaleren. Jeg har endnu ikke oplevet at der var nogle der ikke kunne høre hvad jeg sagde, og jeg har fået at vide at jeg går bedre igennem end med min Optimus G. 

Jeg brugte telefonen en del under en nylig togtur fra Aarhus - Skagen. Jeg oplevede markant færre udfald end jeg plejer at gøre, men her skal det retfærdigvis siges at det er første gang i lang tid at jeg har taget toget nordpå, og Telia og Telenor er begyndt deres sammenlægning af deres net, efter jeg kørte med toget sidst. 

"Gitter" setup af statskærmen.

En af de ting jeg klagede over da jeg anmeldte Optimus G var at trods dens 4,7" skærm havde LG valgt kun at have et gitter på 4 x 4 felter (4 x 5, hvis man tager de permanente genvejstaster nederst med), mens Asus havde valgt at have 4 x 5 (4 x 6) felter. Muligheden for at have ekstra genveje og widgets på min startskærm betyder en del for mig. Derfor er jeg også glad for at LG har valgt at udnytte G2's 5,2" skærm til at have hele 5 x 5 (5 x 6) felter på startskærmene. Det betyder at jeg kan have alle de programmer jeg bruger på to startskærme og min kalender og task widget på skærm nummer tre. LG's layout gør at jeg personligt synes min telefon er mere overskuelig, og jeg får markant flere muligheder for at sætte telefonen op som netop jeg vil have den. Specielt folk der gør brug af diverse widgets vil have glæde at det større gitter som LG gør brug af, der der er flere valgmuligheder. 

klik for at forstørre
klik for at forstørre

















Batteritid 

Batteritiden er en af de vigtigste parametre for mig, når jeg skal vælge ny mobil. Telefonen skal kunne holde en hel dag, jeg gider ikke gå og være nervøs for, om jeg nu har nok batteri til at kunne foretage et opkald senere. 
Batteri tiden var i starten god på min Optimus G, men hen over sommeren blev batteri tiden markant forringet, selv med Eco mode slået til, så til sidst blev jeg nødt til enten at lade den op omkring kl. 17, eller tage en power pack med mig, hvis jeg skulle noget. (For at være fair overfor Optimus G skal det også siges at min telefon var med på festival, hvor det igennem en hel uge blev helt afladt, før det blev opladt, det kan have noget at sige ift. batteriets holdbarhed). Derfor er jeg også lidt tilbageholdende med at være alt for optimistisk omkring G2''s batteri tid, set hen over en længere periode. 

Når det så er sagt, så er batteri tiden på LG G2 fantastisk! Det er uden sammenligning den smartphone jeg har haft med den bedste batteri tid! - Og det er uden nogen form for Eco mode, data slukket, når skærmen er slukket, eller nogen anden form for batteri optimering slået til! 

Telefonen klarer let en hel dag, selv med heftig brug. Jeg havde ikke engang brug for at tilslutte G2 til strøm da jeg tog toget fra Aarhus til skagen, det tog tre en halv time, selvom jeg brugte telefonen til at lave et trådløst hotspot. 

Det laveste jeg har oplevet at telefonen havde af batteri da jeg skulle i seng var 31% efter at telefonen ikke havde været i laderen i 14 timer, og hvor android havde været aktiv i 5 timer 52 minutter.  

LG fortalte til deres presse-event at det var deres første telefon med LG Chem's nye SIO+ teknologi. Samtidig er batteriet også et step batteri, hvor der er to batterier ovenpå hinanden, for at mindske spildpladsen i telefonen, hvilket gør det muligt for LG at få det 3.000 mAh store batteri ind på relativt lidt plads. Indtil videre kan jeg kun give LG et kæmpe stort plus i min bog, for at fokusere så meget på batteriet. Forhåbentligt bliver batteri tiden ved med at være så imponerende efter længere tids brug. 

her er nogle screen shots af mine batteri stats inden for de sidste par dage:
Endnu engang må jeg konstaterer at billederne ikke vil som jeg vil, så jeg beklager opstillingen

 



 Auto Backup.

Jeg vil gerne fremhæve en del som man sjældent tænker over i dag, nemlig at ens data og billeder automatisk bliver gemt i skyen, såfremt man ønsker det. Det er specielt nyttigt når ens telefon ikke har sd-kort, og man gerne vil være sikker på at ens billeder er sikret, hvis telefonen pludseligt går i stykker. Personligt prøvede jeg for et stykke tid siden at min telefon gik i stykker, og jeg havde en del billeder gemt på telefonen som jeg gerne ville have ud af telefonen. Der var jeg virkeligt glad for at jeg havde tilmeldt mig google + og havde sat google + til automatisk at uploade billeder taget med kameraet til mit google drive. 
Der er selvfølgeligt også andre apps med samme funktionalitet, så det er ikke google + som sådan jeg vil fremhæve, men mere den mulighed vi har for at sikre vores billeder osv. 

Derudover er jeg virkeligt glad for LG's måde at håndtere den første opstart af telefonen. Jeg har sat både min Optimus G og G2 til automatisk at gemme mine indstillinger og apps i skyen, så da jeg skulle aktivere  min G2 blev de apps jeg havde på min Optimus G automatisk installeret på min G2.
På den måde skal man ikke til at koncentrerer sig om at skulle hente bestemte apps. Alle de apps man bruger, ligger på enheden fra start. Det synes jeg er super lækkert, og det er også med til at skabe en god oplevelse for folk der ikke er så teknisk kyndige, når de skal skifte fra en telefon til en anden. 


Ingen kommentarer: