tirsdag den 8. oktober 2013

kamera sammenligning.

Som jeg har nævnt i mine tidligere anmeldelser er jeg ikke meget for at udtale mig for meget om kameraet, det er der andre der, objektivt set, er meget bedre til end mig. Derfor har jeg valgt at tage billeder i forskellige situationer, med forskellige lys-forhold, så i selv kan danne jer et overblik over hvor godt kameraet er.
Jeg har valgt at sammenligne
LG G2
LG Optimus G
Canon EOS 1100D (Spejlrefleks kamera)
Canon Ixus 80 – kun brugt ved nat fotos, for at give et mere retvisende billede af hvordan kameraerne i telefonerne klarer sig, da spejlreflekskameraet kan tage meget mere lys ind, og giver nogle helt andre nat billeder.

Det første billede med G2 er taget med 10MP bredformat, mens resten er 13MP 4:3 billeder. Alle optimus G billederne er 13MP billeder. Der er et par af billederne med Canon EOS1100D hvor  linsen ikke er gjort helt så bred som det var muligt.

- Alle billederne i dagslys er taget med auto-funktionen aktiveret.


Som altid skal i trykke på billederne for at forstørre dem.

Jeg beklager den lidt rodede opstilling, billederne vil ikke helt som jeg vil.

Billede nr. 1
G2 10MP 16:9

Canon EOS 1100D
Optimus G


Billede nr. 2
Canon EOS 1100D

G2 - klik for at forstørre
Optimus G


Billede nr. 3
G2

Optimus G
Canon EOS 1100D



Billede nr. 4 - Nat - auto, uden blitz.
G2
Optimus G










Canon Ixus 80 IS


Canon EOS 1100D









Billede nr. 5 - Nat, nat portræt indstilling
Canon EOS 1100D
Canon Ixus 80 IS
G2
Optimus G



















jeg er generelt imponeret over G2's kamera. Specielt i helt mørke omgivelser, men lyskilder langt væk er G2 noget bedre end både mit gamle Canon kompakt kamera og Optimus G. Selvfølgeligt er der langt op til Canon EOS 1100D spejlreflekskameraet, men det er også et fuldblods kamera, med en meget lang lukketid i mørke omgivelser. 


2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Rigtig god sammenligning. Det giver en ret god idé om, hvad man kan forvente sig af G2's kamera.
Tak for det.

Mathias Kristensen sagde ...

Det var så lidt :)