lørdag den 21. juni 2014

LG G3 modtaget! - Unboxing video, og indlæg om telefonens ydre design.

LG G3 modtaget!
Jeg er i den heldige situation at LG sendte mig en LG G3 d. 19/6, små to uger inden den officielle salgsstart i Danmark. Derfor har jeg god tid til at teste den, og svare på eventuelle spørgsmål fra jer, inden den ryger i handelen omkring den 30.






Opbygning af de kommende indlæg:
Da der er utroligt mange ting at fokusere på ved G3 har jeg valgt at lave flere indlæg, hvor jeg fokusere på forskellige dele af telefonen i hvert indlæg. I dette indlæg vil jeg primært fokusere på G3’s ydre design, og de nyskabelser man fysisk kan se på telefonen.
I Næste indlæg vil jeg fokusere på G3’s specifikationer, hvorefter jeg vil begynde at skrive indlæg om de forskellige software ændringer, og nye features G3 har. Jeg ligger selvfølgeligt også en 4k kamera sample op, og laver en kamera sammenligning, som jeg plejer.
Design:
I tråd med de tidligere LG telefoner er G3 lavet i polycarbonat (Plastik), men i modsætning til G2 og Optimus G, har LG valgt at give G3 et metallisk udseende. Personligt er jeg vil med udformningen af G3, og jeg kan super godt lide det Titanium udseende min G3 har. Samtidig gør den bue G3 har faktisk en stor forskel, i forhold til hvor behagelig G3 faktisk er at have i hånden. Derudover får den let buede top og bund også telefonen til at se en anelse mindre ud en den er.

G3 har i lighed med G2 og G Flex ingen knapper på siderne, samt top- og bund. Da G3 har et aftageligt bagcover, er der heller ikke et sim-kort slot på siden af telefonen, hvilket gør at telefonen ser meget stilren ud.










I lighed med G2 har G3 en mikrofon, samt den infrarøde sender placeret i toppen af telefonen, mens bunden af telefonen indeholder et Jackstik, samt en micro-usb indgang.  Bagsiden af telefonen er som sidste års LG topmodeller præget af bagsideknapperne, som dog er blevet redesignet. Knapperne er både blevet gjort større, så de er lettere at betjene, og pænere.


Ovenfor knapperne er kameraet placeret. Det er stadigt et 13MP kamera, til gengæld er det blevet væsentligt opgraderet på andre punkter i forhold til G2 og G Flex. Således er LED blitzen blevet erstattet af en dual-tone blitz, som man bl.a. kender fra de nye IPhones. Dette skulle give mere naturlige farver, når man benytter blitzen. Den optiske billedstabilisering (OIS), som LG introducerede med G2 er blevet opgraderet, til OIS+, som skulle give endnu bedre billeder, med mindre rystelser. Sammen med den anden nyskabelse man kan se på bagsiden, skulle det give markant bedre billeder, specielt i mørke omgivelser.
Den anden nyskabelse man kan se på bagsiden er Laser fokus LG har som de første inkorporeret laser fokus i en mobiltelefon. Resultatet er at LG’s kamera kan fokusere hurtigere end man kan blinke. Således tager det kun LG G3 0.276 sekunder at fokusere og tage et billede, mens det tager 0,3 sekunder at blinke!




Som man kan se i nedenstående unboxing video jeg har lavet, er G3 hurtig til at tage billeder, specielt med ”burst mode” aktiveret.

Ingen kommentarer: