søndag den 28. februar 2016

Panorama billeder taget med LG G4

Mine hidtidige billed-posts har fokuseret på billeder taget med auto- eller natindstillingen, hvor jeg typisk har sammenlignet flere forskellige telefoners kameraer.
Jeg er dog gået hen og er blevet glad for LG G4's panorama funktion, da funktionen gør det muligt at indfange landskaber. Normalt når man tager billeder med telefoner er man meget limiteret af at linsen ikke bredvinklet, og de tidlige panorama funktioner var ikke særlige vellykkede, da det var ekstremt tydeligt hvor softwaren havde "flettet" billederne sammen.
Med LG G4 er kvaliteten efterhånden der hvor jeg synes det giver mening at benytte funktionen. Der er stadigt tydelige "klip" i billedet, hvis man forsøger at tage at indfange noget der er i bevægelse, f.eks. havet, hvor brændingen er i fokus, men med mere stillestående motiver, såsom et bjerglandskab kan der komme nogle flotte billeder ud af panorama funktionen, efter min mening - Du kan selv bedømme om du synes panorama funktionen er en gimmick, eller et brugbart redskab på billederne nedenunder.

- Det skal nævnes at billederne er uploadet fra den automatiske Google Photos backup, så de er blevet komprimeret, og er ikke i original kvalitet.





Tryk på 'læs mere' for at se flere panorama billeder.





























Ingen kommentarer: